Maratest 30 Km pistarunner

Crónica Maratest 30 Km

Hoy ha tocado hacer la gran tirada larga de 30 Km para comprobar cómo estoy para la Maratón de Barcelona, Y qué mejor manera de probarlo que con Maratest de Badalona. Com ja sabeu, i sino us ho explico en aquesta crònica Maratest, la prova consisteix en donar dues voltes de 15 Km per un circuit urbà. Gran part del recorregut discorre pel passeig marítim, i avui, s’ha de dir, feia molt i molt vent. Tant, que en algun moment he notat com m’empenyia de costat o em frenava de cara. Vaja, que m’ha tocat allò que no sona…. I de fet, una mica més i em menjo un fanal. En algun moment la sorra també m’ha anat als ulls, però ben mirat, ha estat un bon entrenament. No és una cursa amb gaire desnivell acumulat (només 95 metres), però hi ha trossos on pica, com el pont del polígon, o la pujada just quan acaba el passeig marítim. Per sort, sempre hi ha una baixada per recuperar.

La idea en aquesta cursa és no competir-la, i és el que he intentat. Això sí, al darrer kilòmetre i mig no he pogut evitar fer una petita acceleració, i m’he posat a 4’05” durant 1 Km, i després a 3’40” els darrers 500 metres. De fet, segons el garmin, la cursa tenia 30’47 Km. Segons això, el meu ritme ha estat de 4’22”, però tampoc me’n refio massa. Crec que he estat bastant al voltant dels 4’30” de mitja, que és el que volia. He vist a en Rafa Pérez, i també en Daniel Garcia, que evidentment anaven més endavant. Els darrers kilòmetres els he corregut al costat d’en Jordi, un corredor del Triatló Viladecans, que de fet és curiós que ens haguem conegut així. Ell anava amb els bessons carregats, però ha acabat a res meu, i segurament si hagués estat bé, hauria acabat davant.

Pasamos a la descripción de la raza:

Distancia: 30 Km.
Altura ganada positiva: 95 metros
Zona: Badalona.
Valoración Organización: 8. No ha habido ningún problema, que ya es mucho con tanta gente. Valoro muy positivamente que envíen un correo con toda la información de la carrera una semana antes, y también me ha gustado el tema del seguimiento de ChampionChip, Que permite que la gente sepa por donde vas en cada momento, y también ver cómo has quedado. Creo que este cambio de sistema está muy bien.
Recorrido: 7. El recorrido está bien, porque pasa por el lado de la playa y esto tiene entretiene un rato. Lo que no me gusta, como ya sabéis, es el tema de las dos vueltas, ni tampoco que haya tantos tramos donde se solapen los que venden y los que van. Sé que es difícil hacer un circuito de 30 km donde todo esto se elimine, por ello dejo el notable.
Ambientación: 6. Aquí es donde falla un poco. La gente sí que anima, pero claro, hay muchos tramos donde casi no hay nadie. Aparte, me ha gustado un lugar donde había unos chicos con unos tambores, pero he echado en falta más grupos. Quizás tiene mucha culpa el recorrido.
Valoración Avituallamiento llegada: 7. Un avituallamiento adecuado por el tipo de carrera: agua, bebida isotónica, una piruleta y caramelo, barrita de cereales, naranjas y plátanos.
Valoración Avituallamiento media carrera: 8. Els habituals cada 5 Km. Els dos primers eren d’aigua, el del Km 15 tenia beguda isotònica, però com que només hi havia una persona servint-la me n’he quedat sense. Per sort hi havia aigua després. El del Km 20 tenia un gel, que de fet era líquid. M’ha agradat força i l’he pogut agafar sense problemes. Igualment has d’estar molt atent. El 25 aigua un altre cop. El tema de les escombraries crec que estava bastant ben situat. Potser en el que et donaven el gel, com trigues més en prendre’l, hi hauria d’haver cubells més endavant. Igualment, molt bona nota.
Sorteo Regalos: No que yo sepa.
DuchasSí, de un gimnasio del centro comercial. No he ido, no porque sea un cerdo, sino porque me he dejado la toalla.
GuardarropaSí. Bien protegido.
Aparcamiento: 9. Se aparca en el centro comercial Magic, justo donde comienza la carrera y está el guardarropa y todo. Es importante no llegar a detrás hora. Además, 5 horas gratuitas, tiempo perfecto.
Otros servicios a destacar: Creo que no.
Bolsa del corredorSí, un poco flojita. También hay que decir que el precio, por ejemplo, es mejor que el de muchas medias. Había la camiseta técnica, una barrita de cereales, un adhesivo por el chip (esto es original), la bolsa de la Bauhaus, la revistilla Sports People, y publicidad variada. Ahora que me estaba quedando sin Caldo Aneto, y no había, jajaja.
Fecha: 22/02/2015.
Precio: 20 €. (Algo más barata si la reservas con tiempo)

En cuanto a mis estadísticas, pues como siempre aquí las tenéis. Ya os he hecho cinco céntimos antes, y francamente estoy contento. Tengo que ver el ritmo que tengo que llevar a la Maratón.

Tiempo real2h: 13m: 17s:
Posición final: 189.
Participantes que han terminado1892.

Les dejo el Garmin:

¡Salud y kilómetros!

Deja un comentario