Dorsal pujada al castell de castelldefels

Crónica carrera Subida al Castillo de Castelldefels

Estas dos últimas semanas, al parecer, me ha dado por hacer carreras con subidas. Como por culpa de la puñetera guardia del trabajo no podía ir muy lejos, y además tampoco quería correr el riesgo de pagar una carrera "cara" y perder-me-la, al descubrir que hoy hacían XXXIV Subida al Castillo de Castelldefels me apunté. Cerca de casa, y muy bien de precio.

Havia estat pensant molt com faria la cursa abans de començar. Planificant cada quilòmetre de l’estil: primer kilòmetre conserva, segon apreta que fa baixada, tercer i 4 ritme alt, i el darrer baixa el ritme. Evidentment, quan he començat la carrera tot se n’ha anat a norris…Ahir a la nit ja em va estar tocant una mica els nassos la feina i vaig acabar anant a dormir cap a dos quarts de dues

Para calentar me he metido un poco más de 3 km, y he subido un par de veces en el castillo para ver que era. Como la carrera es de 5 km (por tanto rápida), necesitaba conocer cuánto y cuándo podía apretar. La teoría es muy buena, después ponerla en práctica es otra cosa. No había control de chip a la salida (si a la llegada), así que me he puesto hacia el principio para poder salir bien. Por cierto, que he coincidido con Edu de corresolidaris, Que en esta ocasión hacía de liebre de Eva, otra corresolidaria.

Quan s’ha donat la sortida, tots hem sortit com si tinguéssim un coet sota el cul, i a més apuntant cap al terra perquè feia pujada. Acabem la primera part de la pujada, i ja veig que vaig a 3’20”. Ai, que em passo, que la idea era fer el primer Km a 4′ i després fotra-li. Doncs no… Vinga, baixem una mica, i una altre pujada curta però intensa. Fi primer kilòmetre, al final a 3’36”. No anem bé, això ho pagaré, penso. El segon kilòmetre és gairebé tot de baixada. Vull anar a 3’20”, però venint d’on venia em controlo i faig 3’30”. A continuació una part plana, i intento mantenir el ritme que hauria d’haver portat, però aquí ja intueixo que m’he passat, i acabo anant a 3’48” (em pita el garmin). I la cursa comença a pujar… poc, però va fent. Cada vegada que hi ha alguna baixada recupero una mica l’aire. Miro el rellotge per veure a quant vaig (ni que fos un Ferrari), i em felicito a mi mateix; “de puta mare, vaig a 3’42” aquest Km! Ei, espera, no pot ser això, no em noto tan ràpid”, i pita just el garmin i em diu que el darrer km l’he fet a 4’02. Com pot ser? La mare que em va, estava mirant el ritme mig de cursa! M’he adormit durant el kilòmetre (és una forma de parlar), i queda el pitjor de la cursa. Intento accelerar una mica, però és que sé el que ve i ja tremolo. Faig una baixada petita, recupero, i cap el castell, 500 metres del que es coneix com “muelte y destlucción”, que és com es pronuncia quan no tens ni forces per parlar. Veig igualment que tots estem igual, gairebé ningú avança. Bé, sí, un home m’avança 300 metres abans, però peta i l’avanço després. A tres segons tinc la primera noia, però encara que la tinc a l’abast, prefereixo no fer cap gran esprint i que entri ella i el seu acompanyant. Igualment arribo fet caldo (i no Aneto…)

Pasamos a la ficha:

Distancia: 5 Km.
Altura ganada positiva: 62 metros (según garmin).
Zona: Castelldefels.
Valoración Organización: 7. Todo ha ido bastante bien. No ha habido errores, voluntarios bien situados, speaker ok, ... Lo que me ha fallado un poco es la salida, pero supongo que será por algún tema eléctrico que no hubiera cronometraje de chip al inicio y sólo hubiera a la llegada.
Recorrido: 7. El recorrido se para dentro de ciudad, por lo tanto todo correcto. Además, nada de hacer dos vueltas, lo que se agradece. Es un recorrido duro (no para hacer MMP, evidentemente). Empezar subiendo, y acabar subiendo, es algo que se paga, pero como es una carrera corta, y es el aliciente, pues se aguanta.
Ambientación: 6. No he visto ningún grupo de ambientación ni nada parecido. Sólo la música previa al inicio.
Valoración Avituallamiento llegada: 7. Agua, naranja y plátano. Está bien, teniendo en cuenta que era de 5 Km. El precio de la carrera también hace que suba hasta notable.
Sorteo Regalos: No.
DuchasSí, del vestuario del polideportivo. No hay problema.
Guardarropa: Sí.
Aparcamiento: 8. Junto al polideportivo.
Otros servicios a destacar: No.
Bolsa del corredorLa bolsa en sí. Teniendo en cuenta el precio de la carrera, suficiente.
Fecha: 06/12/2015.
Precio: 2 € (5 € el mismo día).

En cuanto a mí, pues tampoco tan mal ...

Tiempo real19m: 12s:
Posición final: 30
Participantes que han terminado: 439

Os dejo el garmin:

¡Salud y kilómetros!

Deja un comentario